söndag 7 juli 2013

Liten förvaringsask!


 Den här asken har jag konstruerat efter en bild jag hittat på internet. Jag tittade runt på Pinterest efter smart förvaring till småprylar. Då hittade jag en bild på en snarlik ask men den såldes färdigmonterad på en hemsida från USA. Lite dyrt att ta hem som tur var fanns det en bild på asken utfälld och då kunde jag höfta fram de olika måtten och här är resultatet


Hela asken är 4"x4"x4" . När man lyfter på askens "lock" så ser man två  fack, dessa är 2"x4".


 Sedan öppnar man  askens framsida som sitter med en liten magnet. På askens framsida sitter det två små fack och dessa är 2"x2" Dessa är de mått som alla de små facken har alla facken är ca 1"


 Det kan vara lite trixigt med passformen och det kan vara bra att göra de små facken kanske 1-2 mm mindre för att det ska gå lättare att få ihop asken. Framför allt höjden är bra om man gör lite lägre så de inte tar i varandra.


Jag gjorde denna asken först och till stommen har jag använt lite tjockare cardstock och dekorerat med papper från Panduros Tilda block som jag inte kommer ihåg vad det heter!!
Bilden på cykeln har jag hittat via Pinterest och den gick att ladda hem och skriva ut gratis! Jag har embossat den med UTEE för jag gillar att det ser ut som glas men det syns inte så bra på fotot.  Blommorna kommer från CCHobby.se Den lilla transparanta fjärilen har jag kommit över på Tradera och för något år sedan så jag kommer inte i håg vart. Det sitter lite tunna skelett löv på också och de kommer också från CCHobby.

Vill ni se bilden jag konstruerade asken efter så finns den på min board papercraft på Pinterest! http://pinterest.com/anchju/boards/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar