torsdag 18 juli 2013

Födelsedagskort Orchidéer


Kort som jag gjort till en herre som fyllt 75år. Pappren är från flera grafic45 stackar, blommorna har jag gjort själv. Rosorna är gjorda av kaffefilter och färgade med distressinks, orchiéerna är av akvarellpapper och de är också färgade med distressinks. Orchidéerna har jag gjort med hjälp av punchar från Stampin´up och det är dessa: "ornament" för de stora bladen  och "blossom petal builder" för de små sedan har jag klippt till mittenbladet i en form som jag tycker liknar en riktig blomma! Romberna på bakgrundspappret har jag täckt med crackleaccents. övriga dekorationer är från mitt lilla lager och jag vet inte vart de kommeri från eller vilket märke de har. Inspirationen till Orchidéerna kommer från Valita.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar