söndag 12 juli 2015

Blandade bilder från Förvarings tillverkning.


Jag skär till alla delar med en vanlig mattkniv och en metallinjal och en skärmatta i A3 format.


Jag limmar ihop alla delar med dubbel chipboard först och sedan för att limma ihop dem med varandra använder jag pappersremsor.


Jag limmar även alla kanter med peppersremsor för att slippa se de två eller fler lagren chipboard. Förvaringen får ne mer färdig finnish. Sedan målar jag allt med en vanlig akrylfärg.


Här är hyllan färdig monterad. och målad bara att börja dekorera med papper.


Hyllan monterad men inte målad


Låda under konstruktion


Här är hyllan monterad men det finns ingen rygg och varken botten eller topp är monterad. Jag har gjort varje sektion för sig och i mellanväggarna och kanter är det  fyra lager med chipboard. Detta för maximal stabilitet och hållbarhet. 


Inprovning av lådor . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar