onsdag 25 december 2013

Några av årets julkort!


Till det här kortet har jag använt flera olika dies de kommer från Nellie Snellen, Spellbinders och X-cut. Blomman kommer från en skärfil från PDC (Penny Duncan) Bladen har jag fått av en pysselvän. De större rhinstenarna och det "gamla" fotot kommer från CChobby. De små rhinstenarna och halvpärlorna kommer från HobbyGros i Danmark Bandet är ett organsaband som jag hade i mina gömmor. Ängeln köpte jag på Rusta förra året, de hade massor med små självhäftande dekorationer. Det mönstrade pappret kommer från Bo Bunny.

Här har jag gjort ett shakercard. Till själva "bubblan" använde jag en gammal förpckning som hade en lämplig form. Snögubben är köpt på Rusta. Bandet runt om är från CChobby Löven och misteln är från en tim holts die som heter Festive Greenery. De små röda rhinstenarna kommer från Hobbygros och jag tror att märket är Anita´s det är förpackningen till blinget som är "bubblan" blommorna är en punch från Nellie Snellen och den är eg två punchar en som stansar och en som embossar. Vimpeln har jag klippt till  på fri hand och stämplat med en stämpel ur mina gömmor. pappret är från Bo Bunny. "Snön är små små pärlor utan hål från CChobby.


Här har jag använt en bild frå ett juligt papper ur kollektionen "Christmas past" från Grafic45.
Jag fäste den med två skruvbrads. Den lilla klockcharmen fick jag med en tidning bandet fanns i min a gömmor. Julstjärnorna har jag gjort med hjälp av stansar från Punch Bunch och orchidéen har jag skurit ut med hjälp av min Silhouette. Bladen har jag fått och kvistarna är en Martha Stewart stans. Bling och halvpärlor kommer från Hobbygros i Danmark. Bakgrunds pappret kommer från Bo Bunny.


Här har jag valt att låta det superfina pappret från Bo Bunny spela huvudrollen och jag har försökt att bara förstärka lite med kvistar från Martha Stewart stansen samt lite blommor som jag gjort med hjälp av Nellie Snellen stansarna. Snögubben kommer från Rusta blinget från Hobbygros och guldpapret från CChobby.

Här klev jag ur der rödgröna för ett mer frostigt kort. Jag har använt en serie från Tilda med helt fantastiska kombinationer i rosa och turkos och rött. Jag har "lackat fågeln med Crackle accents för att få lite vintagekänsla. Bladen har jag fått och blommorna har jag gjort med hjälp av stansar från Punch Bunch. De frostiga kvistarna är från Martha Stewarts punch och sedan har jag limmat på Glasglitter från Wild Orchids Craft. Det ger ett fantastiskt glitter och jag älskar det. Ängeln är från Rusta och Blinget från Hobbygros

Här är ännu ett kort i frostiga färger. Här har jag använt papper från Papermania och jag tror kollektionen heter "Enchanted christmas" Hjortarna som nästan inte syns (!) är stansade med en die från Memory Box. Till snödrivorna rev jag bara vitt cardstock i lite ojämna remsor och fäste med skumkuddar. Den blå spetsen har jag köpt på tradera från en butik som heter PAPPEX. Bling bandet kommer från CChobby och det gör även stjärnorna i hörnen. Glittelimmet jag använt kommer från Docrafts och heter GlitzIt

Här har jag stansat ut en bakgrund med en die från Lea´bilities sedan har jag tagit blad, tallkvistar och swirls från Tim Holts die Festive greenery tomten hade jag i mina gömmor och det är en glaspärla. Julstjärnorna är gjorda med stansar från Punch Bunch och sedan är kvistarna från Martha Stewart. Blinget kommer från Hobbygros och de är av märket Anitas. Bilden är från Grafic45´s kollektion Christmas past. Pappret med järnek kommer från Bo Bunny.

 Här kommer ett lite enklare kort där jag lagt Glossy accent på julkulorna och stansat ut några figurer med ett set från Marianne designs. Guldpappret kommer från CCHobby och blinget från Hobbygros och det är märket Anitas. Det mönstrade pappret kommer från Bo Bunny

 Här får bakgrunds pappret lite hjälp på traven av bling från Anitas och glossy accent. Bilden kommer från Grafic45´s kollektion Christmas Past. De röda blommorna har jag gjort med hjälp av Nellie SNellen punchar som både stansar och embossar. Julrosen är gjord med hjälp av en skärfil från PDC, bladen har jag fått och kvistarna kommer från en Martha Stewart stans

 Här har jag åter igen använt flera dies från Nellie Snellen, spellbinders och från X-cut. Guldpappret och blinget kommer från CChobby. Blommorna har jag gjort med hjälp av stansar från Punch Bunch bladen och bandet är från "lagret"  Det mönstrade pappret kommer från Bo Bunny


Här är det samma kombination av dies igen! Bilden är en freebie från nätet som jag skrivit ut. Snögubben kommer från Rusta blingstenarna från CChobby tillsammans med guldpappret. Halvpärlorna kommer från Hobbygros i Danmark. Blomman är från en skärfil från PDC bladen och bandet kommer från egna gömmor och kvistarna är en Martha Stewart stans.

Det var en del av årets julkort och med de sagt så önskar jag er alla en riktigt 
GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar