lördag 15 mars 2014

Ny förvaring till min pysselhörna!


Har äntligen gjort en vettig förvaring till mina distresser och passade på att göra lite annan förvaring samtidigt. 


De fyra små lådorna rymmer lite pinsetter, bonefolders och annat krimskrams.
De små handtagen på lådorna har jag köpt på PYhobby och pappren är från mina högar tror att det kan vara en gammal Prima serie men vet inte säkert. Chipboarden är sopor från jobbet som jag "tagit hand om" I alla delar som behöver vara stabila och hålla upp lite vikt är den klistrad dubbel så det blev lite tjockare. Jag har satt i hop allt med pappersremsor som jag limmat med flytande hobbylim  och sedan innan jag målat allt så har jag limmat pappersremsor på alla kanter för att få ett mer färdigt utseende.
Jag är jättenöjd med denna förvaring!

  
Den övre delen har 8 fack till tejp, saxar och linjaler.
Hela förvaringen står monterad på en platta med ett vridbeslag så den enkelt snurrar så man får tag i det man vill ha utan att behöva flytta sig från stolen ;)


Här är min andra snurrande förvaring även denna monterad på en platta med vridbeslag. Vridbeslagen har jag köpt på Slöjddetaljer och plattorna jag använt har jag gjort av en gammalträskiva som var ca 4mm tjock och sedan limmat den mellan två skivor chipboard.


Hela förvaringen är gjord i dubbel chipboard från jobbet och pappersremsor och hobbylim.  Pappret jag dekorerat med är från mina högar och jag tror att det är Inkidos serie Forever. Metallbeslag och handtag kommer från Pyhobby och CChobby. Blingstenarna kommer från CChobby och Hobbygros.


Förvaringen har en rund förvaring i mitten och sedan har de fyra lite bredare sidorna enn fack medan de 4 sidorna som är lite kortare två. Här förvarar jag allt som man vill ha lätttilgängligt när man pysslar och inte vill springa och leta efter.


För att maximera förvaringen fick lådorna bli lite pilformade.


Lådorna är fyra stycken och är lika breda som de bredare sidorna på förvaringen.


Sist men inte minst så har jag byggt denna förvaring med fack som passar plast askarna jag köpt på cchobby och som inte riktigt har fungerat som jag vill förrän nu då de har en egen fungerande plats. jag limmade på ett litet bandhandtag på varje ask för att de ska vara lätt att dra ut en och ta det man behöver. Den här förvaringen har som mest 4 lager chipboard i sidpväggarna för att den skulle bli riktigt stadig och hålla. I raden med öppna fack bredvid plastaskarna har jag min "Silent setter" som är ett öljettverktyg, sen ligger saxslipen från fikars och mins stylusverktyg till blommor och en häftapparat där också. I lådorna har jag diverse dekorationer nålar tråd och annat krafs.


Jag hade inga lämpliga handtag i rätt antal till dessa lådor så jag tog brads med en ögla på och en hattnål och på hattnålen satte jag en akrylkristalldroppe och gjorde en ögla sen monterade jag droppen med öglan på ringen på bradsen och vips finfina handtag till mina lådor. Jag är mycket nöjd men funderar på att sätta filligreplattor bakom för ytterligare dekoration. Har inte bestämt mig än.


Åtta stycken lådor rymmer det mesta som man behöver nära men kanske inte vill ha framme.
Nu är det bar ett nytt skrivbord och en lite mindre men skön stol kvar sen är pysselhörnan både fin och funktionell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar