onsdag 25 december 2013

Smyckesskrin till Lillasyster och Systerdotter.


Här är ett smyckeskrin som jag byggt at chipboard från mitt jobb. Jag har använt DCWV:s serie " The Coral Couture" till att klä hela skrinet


Jag har gjort en låda med små fack för småsaker. Jag har klistrat små tags från papperskollektionen med texter som jag tyckte passade min systerdotter.


Även botten på skrinet är uppdelad i små fack och de fungerar som stöd till den lösa lådan.


Även här har jag klistrat fast tags och två fjärilar som jag klippt ut från kollektionen


jag klistrade fasst band på sidorna för att det ska vara lite lättare att på upp den lösa lådan


Ovan på locket har jag gjort en lite gruppering med blommor och en liten glittrig fotoram.


 Blommorna är utstansade i ett grovt bomullstyg och de är stansade med Tim Holts Tattered Flowers die sen har jag lagt cirklar av svart spets emellan lagren av bomullstyg. Löven kommer från Cheery Lynn Designs. De små rosorna kommer från CChobby och de svarta paljett blommorna har jag klippt från ett band med blommor jag köpt på tradera.  Metallramen till Caméon kommer från PYhobby oc det gör även de fina fötterna. Gångjärn och lås kommer från Slöjddetaljer.
Spetsen har jag köpt på textilhuset och bandet med pärlor kommer från en duk som tjänat sitt syfte och nu skulle återanvändas som nya saker.



Jag har sprayat hela boken med hemmagjort glimmermist. Den är gjord av vatten med Distressing refill "faded jeans" och perfekt pearl pulver i blå och guld.

Jag gav detta smyckeskrin till min systerdotter i julklapp och hoppas att hon har användning av det och att hon kan fylla det med en massa bling ;)




 Det här skrinet har jag gjort till min lillasyster. Jag har använt DCWV serie "Once upon a time"
Hon är hästtokig och därför passade pegasusbilden perfekt!


Tassarna kommer från PYhobby, lås och gångjärn kommer från Slöjddetaljer.



Även i detta skrin ville jag ha två våningar och gjorde en lös låda med band handtag.


 Här blev det olika stora fack i botten så även längre och större saker får plats.


Texten passar henne perfekt, hon är ju vår lilla prinsessa fast hon kanske inte alltid vill! :)


Den här blomgrupperingen Har pappersblommor som jag gjort själv, jag har använt två olika stora retro flower punchar. jag fuktade blommorna med vatten och skrynklade ihop varje blad runt skaftet på en stor pensel och sedan fick de torka innan jag limmade ihop två stora och en mindre. i mitten sitter en gammal knapp de andra två har flowercenters från MGDTrade på tradera. Jag har satt dit löv som är stansade med en die från Cheery Lynn Designs. Mellan de stora pappersblommorna sitter det små blommor i resin de kommer från MGDtrading ochså. Metallramen till Caméon kommer från PYhobby och Caméon kommer från HobbyGros i Danmark. Blingbandet runt kanten på locket kommer från cchobby och den svarta spetsen från Textilhuset.. Jag har mistat hela boxen med en hemmagjord mist som jag blandat av vatten Distress reinker "fired brick" och "Chipped saffire" jag har använt "Perfect pearl" guld pulver för att få glimeffekten.

Det var allt för denna gången kommer tillbaka med julkort i nästa inlägg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar